introducció Aquest curs el sistema de treball es desenvolupa al voltant de tres
possibles escenaris que es poden produir degut a l’estat actual de pandèmia,
per aquest motiu el treball s’ha d’anar modulant en funció d’aquestes
circumstàncies.
L’objectiu d’aquesta
matèria és el coneixement dels elements constitutius del sistema lingüístic del
francès, el seu funcionament i relacions, les habilitats lingüístiques dels
alumnes i les dimensions social i cultural de la llengua francesa.
LLIBRE DE TEXT Les
Reporters 3 livre de l’élève + CD, Macmillan Education, Éditions
Maison des Langues Les
Reporters 3 cahier d’exercices + CD, Macmillan Education, Éditions
Maison des Langues
ALTRES MATERIALS D’ÚS A L’AULA Materials
suport paper, llibres lectura, articles, dossiers, fotocòpies, aplicacions i
plataformes on-line (Classroom, Drive, …), webs específiques de la matèria,
suport audiovisual (àudios, pel·lícules, cançons, …), altres materials pròpis
de l’àrea (jocs pedagògics) i altres.
PROFESSORA Cristina Reales Palau cris06fr@gmail.com
CONTINGUTS
Es treballaran els continguts clau dins del currículum per a llengües
estrangeres, amb activitats i recursos per incentivar l’aprenentatge
competencial. Aquest curs es realitzaran de manera prèvia al treball dels continguts
propis de la matèria:
-
Activitats per garantir el contacte telemàtic - Revisió continguts
curs anterior
Els continguts que es treballaran es basen en els següents objectius
comunicatius:
-
Unitat 1: descriure un apartament i parlar dels mobles i els objectes que
hi trobem, descriure objectes i comparar cases i objectes, descriure una cambra
i parlar de les tasques domèstiques - Unitat 2: parlar dels
plats i dels aliments, dels gustos i dels hàbits en alimentació, de les
receptes i dels residus que creem - Unitat 3: parlar dels
problemes al món i de les causes que es poden defendre, manifestar, crear
cartells, campanyes de sensibilització, explicar perquè i com ens comprometem
en la defensa d’alguna causa, explicar com ajudem els altres, parlar de la
solidaritat al centre educatiu - Unitat 4: descriure
objectes quotidians i noves tecnologies, parlar dels objectes del futur, parlar
de les xarxes socials i de les aplicacions (de l’ús que en fem i de la seva
història), dels perills d’internet i donar consells per utilitzar-los bé - Unitat 5: parlar dels
gèneres narratius i dels tipus de pel·lícules, expressar l’opinió sobre un
llibre, una pel·lícula o una sèrie, contar històries, resumir i recomanar una
història de ficció -
Unitat 6: parlar de les vacances que fem i que ens agrada fer, contar
vacances, descriure ciutats i parlar dels monuments i dels llocs turístics,
parlar de les experiències i explicar itineraris de viatge
sistema de treball Des de l’inici de curs, a la primera sessió de contacte amb els alumnes, es
treballarà per a afavorir i garantir el contacte mitjançant un correu
electrònic personal. S’explicarà i s’implementarà el treball amb el recurs
Classroom i el primer dels objectius és que els alumnes siguin capaços de
moure’s en aquest entorn d’una manera còmoda i àgil. Si les circumstàncies ho permeten el curs es desenvoluparà amb normalitat. Si aquest és el cas, la previsió és que la matèria es desenvolupa, com és
habitual, en dos sessions setmanals. L’aula està equipada amb un canó projector
connectat a l’ordinador del professor. Cada sessió comença amb la projecció dels continguts programats reforçats
amb l’explicació del professor. Segueix la proposta d’activitats que els
alumnes han d’anar desenvolupant individualment/ en parelles /en petits grups. El
professor es deté per resoldre les dificultats que van sorgint.
Treball de les quatre destreses comunicatives (comprensió oral i escrita i
expressió oral i escrita), amb activitats del llibre de text, fotocòpies per
ampliar i/o revisar continguts i treball amb les TIC. S’incentivarà la posada
en pràctica de petits projectes individuals, en parelles o petit grup. Tal i
com marca el currículum de Llengües Estrangeres, cal accentuar la presència de
les activitats d’ensenyament-aprenentatge per tal d’assolir habilitats
comunicatives a nivell oral. La llengua d’ús a l’aula tant per part de la
professora com de l’alumnat és el francès.
L'alumne/a haurà de
tenir una llibreta (o fulls ben ordenats) en la qual farà els exercicis
corresponents a cada lliçó. Els enunciats dels exercicis s’han de
copiar; Les fotocòpies lliurades per la professora i els exercicis corregits
també s’hauran d’incloure a la llibreta. Habitualment, la nota de la llibreta és determinant per a l’avaluació de la
matèria. En aquest curs, la presentació de la mateixa dependrà de les
circumstàncies derivades de l’evolució de la situació epidemiològica. Les faltes dels textos escrits caldrà treballar-les i corregir-les. El
textos escrits s’avaluaran de forma flexible a criteri de la professora
considerant l’adequació a la proposta, el contingut i l’ortografia.
AVALUACIÓ S’avaluaran les competències de l’alumnat mitjançant els següents percentatges
d’avaluació: Produccions escrites i orals (50%) ● Proves de continguts ● Produccions finals i
individuals/grupals ● Presentacions orals ● Dossiers i llibreta elaborada
amb polidesa i constància (a valorar depenent de l’evolució de la pandèmia) Presentació correcta
de tasques: dossier, llibreta d'activitats corregides i ben referenciades, exercicis digitals. ● Treball a l’aula ● Exercicis lliurats al
professorat, tant per escrit com els enviats telemàticament
Actitud activa i participativa i ús de la llengua (50%) ·
Respecte als companys/es ·
Cooperació i superació personal ·
Interès i comportament actiu ·
Puntualitat i assistència ·
Participació activa, ordenada i col·laborativa a classe. ·
Portar tot el material necessari a cada classe. ·
Respectar i valorar les opinions dels companys ·
Ajudar els companys/es quan calgui. ·
Interès per la matèria i regularitat en el treball. ·
Lliurament dins del termini dels exercicis encomanats per la professora. La nota mínima de cadascun dels
ítems avaluables per aprovar la matèria és 3. Es contemplaran les
proves atenent la diversitat. Totes les tasques encomanades a l’alumnat s’han de lliurar dins el termini establert
pel professorat. *Per tenir dret a fer un examen un altre dia, caldrà presentar abans, si és
possible, o immediatament després, el justificant pertinent al professorat, i
tot seguit fixar la data durant la mateixa setmana per fer l’examen.
Cada trimestre consta de dos proves de matèria així com també d’altres
proves o projectes que es puguin fer durant el trimestre, que seran avaluables.
EL DEPARTAMENT DE LLENGÜES ESTRANGERES ESTABLEIX COM A
CONDICIÓ INDISPENSABLE PER PODER APROVAR LA MATÈRIA QUE L’ALUMNE REALITZI TOTES LES
TASQUES ENCOMANADES I LES PROVES D’AVALUACIÓ. TAMBÉ S’AVALUARAN TOTES LES ACTIVITATS TANT ORALS COM
ESCRITES REALITZADES A L’AULA.
El Seminari de francès estableix que per aprovar la matèria s’ha d’assistir
a un 75% de les classes com a mínim.
RECUPERACIÓ EXTRAORDINÀRIA En el cas que l’alumne obtingui un resultat d’avaluació final ordinària de
NA en la matèria de francès, caldrà anar a la convocatòria extraordinària. Hauran de realitzar un paquet
d’activitats i/o completar la llibreta amb els continguts (teoria, exercicis,
pràctiques,...) de l’assignatura treballats durant el curs i superar una prova
d’objectius mínims de la matèria.
La nota de la prova extraordinària s’obtindrà d’acord amb el
percentatge següent: 60% Examen 40% Altres tasques (paquets activitats, completar llibreta,... o
altres)
Per presentar-se a la prova extraordinària és
indispensable presentar els deures encomanats per la professora el mateix
dia de la prova.
CRITERIS
SUPERACIÓ DE LA MATÈRIA DEL CURS ANTERIOR
Per aprovar la matèria pendent del curs anterior, l’alumne haurà d’aprovar
la matèria del curs present. També s’oferirà a l’alumne la possibilitat de
recuperar aquesta matèria no assolida competencialment amb una prova durant el
curs i el lliurament de tasques si aquest alumne ja no cursa la matèria en el
curs present.
TEMPORITZACIÓ
Trimestre 1: - Activitats per garantir el contacte
telemàtic (1 sessió) -
Avaluació inicial i revisió continguts curs anterior (4 sessions) -
Unitat 1 (10 sessions) - Unitat 2 (10 sessions) Trimestre 2: - Unitat 3 (10 sessions) - Unitat 4 (10 sessions) Trimestre 3: - Unitat 5 (10 sessions) - Unitat 6 (10 sessions)
CALENDARI DE LES PROVES
Les dates d’examen es
poden modificar a criteri de la professora i escoltades les aportacions
dels /de les alumnes.
1r TRIMESTRE FRANCÈS
2n TRIMESTRE FRANCÈS
3r TRIMESTRE FRANCÈS
|
Synthèse Programmation 4 ESO 2020-21
Inscription à :
Articles (Atom)