introducció
Aquest curs el sistema de treball es desenvolupa al voltant de tres
possibles escenaris que es poden produir degut a l’estat actual de pandèmia,
per aquest motiu el treball s’ha d’anar modulant en funció d’aquestes
circumstàncies.
L’objectiu d’aquesta
matèria és el coneixement dels elements constitutius del sistema lingüístic del
francès, el seu funcionament i relacions, les habilitats lingüístiques dels
alumnes i les dimensions social i cultural de la llengua francesa.
LLIBRE DE TEXT
COPAINS
1 Nouveau
– Oxford (Livre de l’élève) ja el tenen del curs passat
COPAINS
1 Nouveau
– Oxford (Cahier d’exercices) ja el tenen del curs passat
ALTRES MATERIALS D’ÚS A L’AULA
Materials
suport paper, llibres lectura, articles, dossiers, fotocòpies, aplicacions i
plataformes on-line (Classroom, Drive, …), webs específiques de la matèria,
suport audiovisual (àudios, pel·lícules, cançons, …), altres materials pròpis
de l’àrea (jocs pedagògics) i altres.
PROFESSORA
Cristina Reales Palau
cris06fr@gmail.com
CONTINGUTS
Es treballaran els continguts clau dins del currículum per a llengües
estrangeres, amb activitats i recursos per incentivar l’aprenentatge
competencial en francès. Aquest curs es realitzaran de manera prèvia al treball
dels continguts propis de la matèria:
-
Activitats per garantir el contacte telemàtic
-
Revisió continguts curs anterior
Els continguts que es treballaran es basen en els següents objectius
comunicatius:
- Unitat 1: parlar de les matèries i de
l’horari a l’institut, parlar de l’institut (els llocs, els companys, els
professors,...), parlar dels esports i les activitats extraescolars que fem
-
Unitat 2: parlar dels moments del dia i de les activitats quotidianes,
parlar de les activitats que fem desprès de l’escola i durant el cap de
setmana, parlar de les activitats de lleure i de les sortides, proposar,
acceptar, refusar
-
Unitat 3: fer una comanda per comprar, entendre i expressar els gustos
alimentaris, saber expressar la quantitat d’aliments
-
Unitat 4: parlar dels països que coneixem i que ens agradaria visitar, parlar
de les nacionalitats i de les llengües, parlar d’un mateix i dels seus gustos
sistema de treball
Des de l’inici de curs, a la primera sessió de contacte amb els alumnes, es
treballarà per a afavorir i garantir el contacte mitjançant un correu
electrònic personal. S’explicarà i s’implementarà el treball amb el recurs
Classroom i el primer dels objectius és que els alumnes siguin capaços de
moure’s en aquest entorn d’una manera còmoda i àgil.
Si les circumstàncies ho permeten el curs es desenvoluparà amb normalitat.
Si aquest és el cas, la previsió és que la matèria es desenvolupa, com és
habitual, en dos sessions setmanals. L’aula està equipada amb un canó projector
connectat a l’ordinador del professor.
Cada sessió comença amb la projecció dels continguts programats reforçats
amb l’explicació del professor. Segueix la proposta d’activitats que els
alumnes han d’anar desenvolupant individualment/ en parelles /en petits grups. El
professor es deté per resoldre les dificultats que van sorgint.
La dificultat de realització de les activitats proposades va augmentant a
mesura que s’avança en el desenvolupament del tema. Cada alumne realitza un
nombre d’activitats proporcionat a les seves possibilitats. S’exigeix sempre un
nivell mínim de qualitat i l’assoliment dels objectius mínims. Aquest nivell es
deixarà clar a l’inici de cada tema i s’anirà recordant en les classes
posteriors.
Treball de les quatre
destreses comunicatives (comprensió oral i escrita i expressió oral i escrita),
amb activitats del llibre de text, fotocòpies per ampliar i/o revisar
continguts i treball amb les TIC. S’incentivarà la posada en pràctica de petits
projectes individuals, en parelles o petit grup. Tal i com marca el currículum
de Llengües Estrangeres, cal accentuar la presència de les activitats
d’ensenyament-aprenentatge per tal d’assolir habilitats comunicatives a nivell
oral. La llengua d’ús a l’aula tant per part de la professora com de l’alumnat
és el francès.
L'alumne/a haurà de tenir una llibreta
(o fulls ben ordenats) en la qual farà els exercicis corresponents a cada
lliçó. Els enunciats dels exercicis s’han de copiar; Les fotocòpies
lliurades per la professora i els exercicis corregits també s’hauran d’incloure
a la llibreta.
Habitualment, la nota de la llibreta és determinant per a l’avaluació de la
matèria. En aquest curs, la presentació de la mateixa dependrà de les
circumstàncies derivades de l’evolució de la situació epidemiològica.
Les faltes dels textos escrits caldrà treballar-les i corregir-les. El
textos escrits s’avaluaran de forma flexible a criteri de la professora
considerant l’adequació a la proposta, el contingut i l’ortografia.
AVALUACIÓ
La matèria de 3r ESO
és anual, 2 hores setmanals. Es realitzarà una avaluació inicial, realitzada al
començament del quadrimestre, per tal de conèixer la situació real del procés
d'aprenentatge. Aquesta avaluació inicial no es considerarà per a l’avaluació
final de la matèria, tindrà un objectiu de diagnosi de la situació de
l’alumne/a.
S’avaluaran les
competències de l’alumnat mitjançant els següents percentatges d’avaluació:
Produccions
escrites i orals (50%)
● Proves de continguts
● Produccions finals i individuals/grupals
● Presentacions orals
● Dossiers i llibreta elaborada amb polidesa i constància (a
valorar depenent de l’evolució de la pandèmia) Presentació correcta de tasques: dossier, llibreta
d'activitats corregides i ben referenciades,
exercicis digitals.
● Treball a l’aula
● Exercicis lliurats al professorat, tant per escrit com els enviats
telemàticament
Actitud
activa i participativa i ús de la llengua (50%)
·
Respecte als companys/es
·
Cooperació i superació personal
·
Interès i comportament actiu
·
Puntualitat i assistència
·
Participació activa, ordenada i col·laborativa a classe.
·
Portar tot el material necessari a cada classe.
·
Respectar i valorar les opinions dels companys
·
Ajudar els companys/es quan calgui.
·
Interès per la matèria i regularitat en el treball.
·
Lliurament dins del termini dels exercicis encomanats per la professora.
La nota mínima de cadascun dels
ítems avaluables per aprovar la matèria és 3. Es contemplaran les
proves atenent la diversitat.
Totes les tasques
encomanades a l’alumnat s’han de lliurar dins el termini establert pel
professorat.
*Per tenir dret a fer
un examen un altre dia, caldrà presentar abans, si és possible, o immediatament
després, el justificant pertinent al professorat, i tot seguit fixar la data
durant la mateixa setmana per fer l’examen.
Cada trimestre consta
de dos proves de matèria així com també d’altres proves o projectes que es
puguin fer durant el quadrimestre, que seran avaluables.
EL DEPARTAMENT DE LLENGÜES ESTRANGERES ESTABLEIX COM A CONDICIÓ
INDISPENSABLE PER PODER APROVAR LA MATÈRIA QUE L’ALUMNE REALITZI TOTES LES
TASQUES ENCOMANADES I LES PROVES D’AVALUACIÓ. TAMBÉ S’AVALUARAN TOTES LES ACTIVITATS TANT ORALS COM ESCRITES REALITZADES A
L’AULA.
El Seminari de francès estableix que per aprovar la matèria s’ha d’assistir
a un 75 % de les classes com a mínim.
RECUPERACIÓ EXTRAORDINÀRIA
En el cas que l’alumne
obtingui un resultat d’avaluació del curs de NA en la matèria de francès,
caldrà anar a la convocatòria extraordinària. Hauran de realitzar un paquet
d’activitats i/o completar la llibreta amb els continguts (teoria, exercicis,
pràctiques,...) de l’assignatura treballats durant el curs i superar una prova
d’objectius mínims de la matèria.
La nota de la prova extraordinària s’obtindrà d’acord amb el percentatge següent:
60% Examen
40% Altres
tasques (paquets activitats, completar llibreta,... o altres)
Per presentar-se a
la prova extraordinària és indispensable presentar els deures encomanats
per la professora el mateix dia de la prova.
CRITERIS
SUPERACIÓ DE LA MATÈRIA DEL CURS ANTERIOR
Per aprovar la matèria pendent del curs anterior, l’alumne haurà d’aprovar la
matèria del curs present. També s’oferirà a l’alumne la possibilitat de
recuperar aquesta matèria no assolida amb una prova durant el curs i el
lliurament de tasques si aquest alumne ja no cursa la matèria en el curs
present.
TEMPORITZACIÓ
Trimestre 1:
- Activitats per garantir el contacte
telemàtic (1 sessió)
-
Avaluació inicial i revisió continguts curs anterior (4 sessions)
-
Unitat 1 (10 sessions)
- Projecte (5 sessions)
Trimestre 2:
- Unitat 2 (10 sessions)
-
Unitat 3 (5 sessions)
- Projecte (5 sessions)
Trimestre 3:
- Unitat 3 (5 sessions)
-
Unitat 4 (10 sessions)
- Projecte (5 sessions)
CALENDARI DE
LES PROVES
Les dates d’examen es poden modificar a
criteri de la professora i escoltades les aportacions dels /de les alumnes.
1r TRIMESTRE FRANCÈS
PROVES de la MATÈRIA |
Primera prova: Del 13 al 20
d’octubre Segona prova: Del 16 al 26 de novembre |
2n TRIMESTRE FRANCÈS
PROVES de la MATÈRIA |
Primera prova: Del 11 al 14 de gener Segona prova: Del 22 al 26 de febrer |
3r TRIMESTRE FRANCÈS
PROVES de la MATÈRIA |
Primera prova: Del 19 al 23 d’abril Tercera prova: Del 26 de maig al 6 de juny |