Synthèse programmation 2 ESO 2020-21



Introducció

Aquest curs el sistema de treball es desenvolupa al voltant de tres possibles escenaris que es poden produir degut a l’estat actual de pandèmia, per aquest motiu el treball s’ha d’anar modulant en funció d’aquestes circumstàncies.

 

L’objectiu d’aquesta matèria és el coneixement dels elements constitutius del sistema lingüístic del francès, el seu funcionament i relacions, les habilitats lingüístiques dels alumnes i les dimensions social i cultural de la llengua francesa.

 

LLIBRE DE TEXT

Les Reporters 1 livre de l’élève + CD, Macmillan Education, Éditions Maison des Langues

Les Reporters 1 cahier d’exercices + CD, Macmillan Education, Éditions Maison des Langues

ALTRES MATERIALS D’ÚS A L’AULA

Materials suport paper, llibres lectura, articles, dossiers, fotocòpies, aplicacions i plataformes on-line (Classroom, Drive, …), webs específiques de la matèria, suport audiovisual (àudios, pel·lícules, cançons, …), altres materials pròpis de l’àrea (jocs pedagògics) i altres.

PROFESSORA

Cristina Reales Palau

cris06fr@gmail.com

 

 

CONTINGUTS

 

Es treballaran els continguts clau dins del currículum per a llengües estrangeres, amb activitats i recursos per incentivar l’aprenentatge competencial en francès. Aquest curs es realitzaran de manera prèvia al treball dels continguts propis de la matèria:

 

-       Activitats per garantir el contacte telemàtic

-       Revisió continguts curs anterior

 

Els continguts que es treballaran es basen en els següents objectius comunicatius:

 

-       Unitat 1: presentar-se i presentar algú, parlar d’aniversaris, festes, dies festius, parlar dels seus gustos i dels animals

-       Unitat 2: parlar dels països que coneixem i que ens agradaria visitar, de les nacionalitats i les llengües, d’ells mateixos i dels seus gustos

-       Unitat 3: parlar de la seva família i descriure’ls físicament, parlar de la roba que portem, parlar del caràcter de les persones

 

sistema de treball

Des de l’inici de curs, a la primera sessió de contacte amb els alumnes, es treballarà per a afavorir i garantir el contacte mitjançant un correu electrònic personal. S’explicarà i s’implementarà el treball amb el recurs Classroom i el primer dels objectius és que els alumnes siguin capaços de moure’s en aquest entorn d’una manera còmoda i àgil.

Si les circumstàncies ho permeten el curs es desenvoluparà amb normalitat.

Si aquest és el cas, la previsió és que la matèria es desenvolupa, com és habitual, en dos sessions setmanals. L’aula està equipada amb un canó projector connectat a l’ordinador del professor.

Cada sessió comença amb la projecció dels continguts programats reforçats amb l’explicació del professor. Segueix la proposta d’activitats que els alumnes han d’anar desenvolupant individualment/ en parelles /en petits grups. El professor es deté per resoldre les dificultats que van sorgint.

La dificultat de realització de les activitats proposades va augmentant a mesura que s’avança en el desenvolupament del tema. Cada alumne realitza un nombre d’activitats proporcionat a les seves possibilitats. S’exigeix sempre un nivell mínim de qualitat i l’assoliment dels objectius mínims. Aquest nivell es deixarà clar a l’inici de cada tema i s’anirà recordant en les classes posteriors.

 

Treball de les quatre destreses comunicatives (comprensió oral i escrita i expressió oral i escrita), amb activitats del llibre de text, fotocòpies per ampliar i/o revisar continguts i treball amb les TIC. S’incentivarà la posada en pràctica de petits projectes individuals, en parelles o petit grup. Tal i com marca el currículum de Llengües Estrangeres, cal accentuar la presència de les activitats d’ensenyament-aprenentatge per tal d’assolir habilitats comunicatives a nivell oral. La llengua d’ús a l’aula tant per part de la professora com de l’alumnat és el francès.

 

L'alumne/a haurà de tenir una llibreta (o fulls ben ordenats) en la qual farà els exercicis corresponents a cada lliçó. Els enunciats dels exercicis s’han de copiar; Les fotocòpies lliurades per la professora i els exercicis corregits també s’hauran d’incloure a la llibreta.

Habitualment, la nota de la llibreta és determinant per a l’avaluació de la matèria. En aquest curs, la presentació de la mateixa dependrà de les circumstàncies derivades de l’evolució de la situació epidemiològica.

Les faltes dels textos escrits caldrà treballar-les i corregir-les. El textos escrits s’avaluaran de forma flexible a criteri de la professora considerant l’adequació a la proposta, el contingut i l’ortografia.

 




AVALUACIÓ

La matèria de 2n ESO és quadrimestral. Es realitzarà una avaluació inicial, realitzada al començament del quadrimestre, per tal de conèixer la situació real del procés d'aprenentatge. Aquesta avaluació inicial no es considerarà per a l’avaluació final de la matèria, tindrà un objectiu de diagnosi de la situació de l’alumne/a.

S’avaluaran les competències de l’alumnat mitjançant els següents percentatges d’avaluació:

Produccions escrites i orals (50%)

● Proves de continguts

● Produccions finals i individuals/grupals

● Presentacions orals

● Dossiers i llibreta elaborada amb polidesa i constància (a valorar depenent de l’evolució de la pandèmia) Presentació correcta de tasques: dossier, llibreta d'activitats corregides i ben referenciades, exercicis digitals.

● Treball a l’aula

● Exercicis lliurats al professorat, tant per escrit com els enviats telemàticament

 

Actitud activa i participativa i ús de la llengua (50%)

·         Respecte als companys/es

·         Cooperació i superació personal

·         Interès i comportament actiu

·         Puntualitat i assistència

·         Participació activa, ordenada i col·laborativa a classe.

·         Portar tot el material necessari a cada classe.

·         Respectar i valorar les opinions dels companys

·         Ajudar els companys/es quan calgui.

·         Interès per la matèria i regularitat en el treball.

·         Lliurament dins del termini dels exercicis encomanats per la professora.

    

La nota mínima de cadascun dels ítems avaluables per aprovar la matèria és 3. Es contemplaran les proves atenent la diversitat.

Totes les tasques encomanades a l’alumnat s’han de lliurar dins el termini establert pel professorat.

*Per tenir dret a fer un examen un altre dia, caldrà presentar abans, si és possible, o immediatament després, el justificant pertinent al professorat, i tot seguit fixar la data durant la mateixa setmana per fer l’examen.

 

Cada quadrimestre consta de dos proves de matèria així com també d’altres proves o projectes que es puguin fer durant el quadrimestre, que seran avaluables.

 

EL DEPARTAMENT DE LLENGÜES ESTRANGERES ESTABLEIX COM A CONDICIÓ INDISPENSABLE PER PODER APROVAR LA MATÈRIA QUE L’ALUMNE REALITZI TOTES LES TASQUES ENCOMANADES I LES PROVES D’AVALUACIÓ. TAMBÉ S’AVALUARAN TOTES LES ACTIVITATS TANT ORALS COM ESCRITES REALITZADES A L’AULA.

 

El Seminari de francès estableix que per aprovar la matèria s’ha d’assistir a un 75 % de les classes com a mínim.

 

RECUPERACIÓ EXTRAORDINÀRIA

En el cas que l’alumne obtingui un resultat d’avaluació del quadrimestre de NA en la matèria de francès, caldrà anar a la convocatòria extraordinària. Hauran de realitzar un paquet d’activitats i/o completar la llibreta amb els continguts (teoria, exercicis, pràctiques,...) de l’assignatura treballats durant el curs i superar una prova d’objectius mínims de la matèria.

 

La nota de la prova extraordinària s’obtindrà d’acord amb el percentatge següent:

60%  Examen

40%  Altres tasques (paquets activitats, completar llibreta,... o altres)

 

Per presentar-se a la prova extraordinària és indispensable presentar els deures encomanats per la professora el mateix dia de la prova.

 

CRITERIS SUPERACIÓ DE LA MATÈRIA DEL CURS ANTERIOR

 

Per aprovar la matèria pendent del curs anterior, l’alumne haurà d’aprovar la matèria del curs present. També s’oferirà a l’alumne la possibilitat de recuperar aquesta matèria no assolida amb una prova durant el curs i el lliurament de tasques si aquest alumne ja no cursa la matèria en el curs present.

 

TEMPORITZACIÓ    

 

Quatrimestre 1:

-       Activitats per garantir el contacte telemàtic (1 sessió)

-       Avaluació inicial i revisió continguts curs anterior (4 sessions)

-       Unitat 1 (10 sessions)

-       Unitat 2 (10 sessions)

-       Unitat 3 (10 sessions)

 

Quatrimestre 2:

-       Activitats per garantir el contacte telemàtic (1 sessió)

-       Avaluació inicial i revisió continguts curs anterior (4 sessions)

-       Unitat 1 (10 sessions)

-       Unitat 2 (10 sessions)

-       Unitat 3 (10 sessions)

 

 

 

CALENDARI DE LES PROVES

 

Les dates d’examen es poden modificar a criteri de la professora i escoltades les aportacions dels /de les alumnes.

1r QUADRIMESTRE FRANCÈS

PROVES de la MATÈRIA

Primera prova: 

Del 13 al 20 d’octubre

Segona prova: 

Del 16 al 26 de novembre

Tercera prova:

Del 18 al 22 de gener

 

2n QUADRIMESTRE FRANCÈS

PROVES de la MATÈRIA

Primera prova: 

Del 16 al 26 febrer

Segona prova: 

Del 12 al 16 d’abril

Tercera prova:

Del 26 de maig al 6 de juny