SÍNTESI DE PROGRAMACIÓ
|
||||
FRANCÈS
2020-21
1r BAC
|
| ||||||||
|
||||||||
introducció
Aquest curs el sistema de treball es desenvolupa al voltant de tres
possibles escenaris que es poden produir degut a l’estat actual de pandèmia,
per aquest motiu el treball s’ha d’anar modulant en funció d’aquestes
circumstàncies.
L’objectiu d’aquesta
matèria és el coneixement dels elements constitutius del sistema lingüístic del
francès, el seu funcionament i relacions, les habilitats lingüístiques dels
alumnes i les dimensions social i cultural de la llengua francesa.
LLIBRE DE TEXT
Nouveau Rond-Point Pas à Pas –A2 Livre de l’élève + cahier d’activités + CD audio + activités 2.0, Ed.
Maison des Langues
LLIBRES DE LECTURA:
Al llarg del curs es podran fer lectures voluntàries de llibres
en préstec de la biblioteca del centre.
ALTRES MATERIALS D’ÚS A L’AULA
Materials
suport paper, llibres lectura, articles, dossiers, fotocòpies, aplicacions i
plataformes on-line (Classroom, Drive, …), webs específiques de la matèria,
suport audiovisual (àudios, pel·lícules, cançons, …), altres materials pròpis
de l’àrea (jocs pedagògics) i altres.
PROFESSORA
Cristina Reales Palau
cris06fr@gmail.com
CONTINGUTS
Es treballaran els continguts clau dins del currículum per a llengües
estrangeres, amb activitats i recursos per incentivar l’aprenentatge
competencial. Aquest curs es realitzaran de manera prèvia al treball dels continguts
propis de la matèria:
-
Activitats per garantir el contacte telemàtic
- Revisió continguts
curs anterior
Els continguts que es treballaran es basen en els següents objectius
comunicatius:
Unitat 1
Comanda d’un menú o plat a la carta en un restaurant
Sol·licitud d’informació sobre la composició d’un plat
Explicació de com preparar un plat
Unitat 2
Sol·licitud per donar l’hora i la data
Obtenció d’informació sobre els horaris i els transports
Reserva d’una cambra d’hotel
Redacció d’un correu electrònic per transmetre informacions
Unitat 3
Comprensió i selecció d’informacions
Descripció i comparació dels llocs
Expressió i defensa d’opinions
Debats
Avaluació i establiment de prioritats
Unitat 4
Narració d’esdeveniments en passat informant de la seva successió
Descripció d’un lloc, una persona, unes circumstàncies
Sol·licitud i expressió d’unes informacions precises i/o detalls sobre les
circumstàncies que envolten un esdeveniment
Expressió de mecanismes per a justificar un fet o justificar-se
Unitat 5
Expressar el nom i característiques d’objectes i expressar les seves
qualitats
Descripció i explicació del funcionament d’un objecte o d’un aparell
Comprensió d’un text publicitari
Expressió de mecanismes per a convèncer
Unitat 6
Expressió dels gustos, de la manera de ser i dels hàbits
Descripció del lloc on es viu
Expressió de les similituds, de les diferències i de les afinitats
Orientació en l’espai
Comunicació d’impressions i sentiments
Comunicació d’una decisió per correu electrònic
sistema de treball
Des de l’inici de curs, a la primera sessió de contacte amb els alumnes, es
treballarà per a afavorir i garantir el contacte mitjançant un correu
electrònic personal. S’explicarà i s’implementarà el treball amb el recurs
Classroom i el primer dels objectius és que els alumnes siguin capaços de
moure’s en aquest entorn d’una manera còmoda i àgil.
Si les circumstàncies ho permeten el curs es desenvoluparà amb normalitat.
Si aquest és el cas, la previsió és que la matèria es desenvolupa, com és
habitual, en dos sessions setmanals. L’aula està equipada amb un canó projector
connectat a l’ordinador del professor.
Cada sessió comença amb la projecció dels continguts programats reforçats
amb l’explicació del professor. Segueix la proposta d’activitats que els
alumnes han d’anar desenvolupant individualment/ en parelles /en petits grups. El
professor es deté per resoldre les dificultats que van sorgint.
La dificultat de realització de les activitats proposades va augmentant a
mesura que s’avança en el desenvolupament del tema. Cada alumne realitza un
nombre d’activitats proporcionat a les seves possibilitats. S’exigeix sempre un
nivell mínim de qualitat i l’assoliment dels objectius mínims. Aquest nivell es
deixarà clar a l’inici de cada tema i s’anirà recordant en les classes
posteriors.
Treball de les quatre destreses comunicatives (comprensió oral i escrita i
expressió oral i escrita), amb activitats del llibre de text, fotocòpies per
ampliar i/o revisar continguts i treball amb les TIC. S’incentivarà la posada
en pràctica de petits projectes individuals, en parelles o petit grup. Tal i
com marca el currículum de Llengües Estrangeres, cal accentuar la presència de
les activitats d’ensenyament-aprenentatge per tal d’assolir habilitats
comunicatives a nivell oral. La llengua d’ús a l’aula tant per part de la
professora com de l’alumnat és el francès.
L'alumne/a haurà de
tenir una llibreta (o fulls ben ordenats) en la qual farà els exercicis
corresponents a cada lliçó. Els enunciats dels exercicis s’han de copiar;
Les fotocòpies lliurades per la professora i els exercicis corregits també
s’hauran d’incloure a la llibreta.
Habitualment, la nota de la llibreta és determinant per a l’avaluació de la
matèria. En aquest curs, la presentació de la mateixa dependrà de les
circumstàncies derivades de l’evolució de la situació epidemiològica.
Les faltes dels textos escrits caldrà treballar-les i corregir-les. El
textos escrits s’avaluaran de forma flexible a criteri de la professora
considerant l’adequació a la proposta, el contingut i l’ortografia.
AVALUACIÓ
La matèria de 1r Batxillerat és anual, es desenvolupa al llarg de 4 hores
setmanals. Es realitzarà una avaluació inicial, realitzada al començament del curs,
per tal de conèixer la situació real del procés d'aprenentatge. Aquesta
avaluació inicial no es considerarà per a l’avaluació final de la matèria,
tindrà un objectiu de diagnosi de la situació de l’alumne/a.
S’avaluaran les competències de l’alumnat mitjançant els següents percentatges
d’avaluació:
Produccions escrites i orals (80%)
● Proves de continguts
● Produccions finals i
individuals/grupals
● Presentacions orals
● Presentació correcta
de tasques: dossier, llibreta d'activitats corregides i ben referenciades, exercicis digitals
● Treball a l’aula
● Exercicis lliurats al
professorat, tant per escrit com els enviats telemàticament
Actitud activa i participativa i ús de la llengua (20%)
·
Respecte als companys/es
·
Cooperació i superació personal
·
Interès i comportament actiu
·
Puntualitat i assistència
·
Participació activa, ordenada i col·laborativa a classe.
·
Portar tot el material necessari a cada classe.
·
Respectar i valorar les opinions dels companys
·
Ajudar els companys/es quan calgui.
·
Interès per la matèria i regularitat en el treball.
·
Lliurament dins del termini dels exercicis encomanats per la professora.
La nota mínima de cadascun dels
ítems avaluables per aprovar la matèria és 3. Es contemplaran les
proves atenent la diversitat.
Totes les tasques encomanades a l’alumnat s’han de lliurar dins el termini
establert pel professorat.
*Per tenir dret a fer un examen un altre dia, caldrà presentar abans, si és
possible, o immediatament després, el justificant pertinent al professorat, i
tot seguit fixar la data durant la mateixa setmana per fer l’examen.
Cada trimestre consta de dos proves de matèria així com també d’altres
proves o projectes que es puguin fer durant el trimestre, que seran avaluables.
EL DEPARTAMENT DE LLENGÜES ESTRANGERES ESTABLEIX COM A
CONDICIÓ INDISPENSABLE PER PODER APROVAR LA MATÈRIA QUE L’ALUMNE REALITZI TOTES LES
TASQUES ENCOMANADES I LES PROVES D’AVALUACIÓ. TAMBÉ S’AVALUARAN TOTES LES ACTIVITATS TANT ORALS COM
ESCRITES REALITZADES A L’AULA.
El Seminari de francès estableix que per aprovar la matèria s’ha d’assistir
a un 75% de les classes com a mínim.
RECUPERACIÓ EXTRAORDINÀRIA
En el cas que l’alumne obtingui un resultat d’avaluació de la matèria de
francès inferior a 5, caldrà anar a la convocatòria extraordinària. Hauran de realitzar un paquet d’activitats
i/o completar la llibreta amb els continguts (teoria, exercicis,
pràctiques,...) de l’assignatura treballats durant el curs i superar una prova
d’objectius mínims de la matèria.
La nota de la prova extraordinària s’obtindrà d’acord amb el percentatge
següent:
60% Examen
40% Altres tasques (paquets activitats, completar llibreta,... o
altres)
Per presentar-se a la prova extraordinària és
indispensable presentar els deures encomanats per la professora el mateix
dia de la prova.
CRITERIS SUPERACIÓ
DE LA MATÈRIA DEL CURS ANTERIOR
Per aprovar la matèria pendent el curs següent, s’oferirà a l’alumne la
possibilitat de recuperar aquesta matèria no assolida competencialment amb una
prova durant el curs i el lliurament de tasques.
TEMPORITZACIÓ
Trimestre 1:
- Activitats per garantir el contacte
telemàtic (1 sessió)
-
Avaluació inicial i revisió continguts curs anterior (4 sessions)
-
Unitat 1 (20 sessions)
- Unitat 2 (15 sessions)
Trimestre 2:
- Unitat 3 (20 sessions)
- Unitat 4 (20 sessions)
Trimestre 3:
- Unitat 5 (20 sessions)
- Unitat 6 (20 sessions)
CALENDARI DE LES PROVES
Les dates d’examen es
poden modificar a criteri de la professora i escoltades les aportacions dels
/de les alumnes.
1r TRIMESTRE FRANCÈS
PROVES de la MATÈRIA |
Primera prova: Del 13 al 20
d’octubre Segona prova: Data fixada per la Direcció del centre |
2n TRIMESTRE FRANCÈS
PROVES de la MATÈRIA |
Primera prova: Del 11 al 14 de gener Segona prova: Data fixada per la Direcció del centre |
3r TRIMESTRE FRANCÈS
PROVES de la MATÈRIA |
Primera prova: Del 19 al 23 d’abril Tercera prova: Data fixada per la Direcció del centre |